MYŚLENIE KRYTYCZNE JAKO CEL KSZTAŁCENIA
MYŚLENIE KRYTYCZNE JAKO CEL KSZTAŁCENIA
Autorka przedstawia amerykańskie i kanadyjskie dokonania w dziedzinie kształcenia umiejętności myślenia krytycznego, wypracowania jego definicji oraz tworzenia odpowiednich programów i metod nauczania. W Polsce myślenie krytyczne jest utożsamiane z niektórymi kompetencjami logicznymi lub kulturą logiczną, ale bez wyraźnej konceptualizacji i bezpośredniego odniesienia do dydaktyki, szczególnie na niższych szczeblach kształcenia. Pojawia się więc luka w systemie pojęciowym oraz w wiedzy dydaktycznej. Książka Ewy Wasilewskiej-Kamińskiej doskonale ten brak uzupełnia. Autorka stara się odpowiedzieć na pytania:Czym jest myślenie krytyczne`Jaki to rodzaj wiedzy, kompetencji lub procesów poznawczych`W jaki sposób (jeśli w ogóle) można go nauczać`dając czytelnikom (pedagogom, nauczycielom, wychowawcom i rodzicom) możliwość zapoznania się z dotychczasowymi osiągnięciami w tym zakresie, opisanymi w obszernej literaturze anglojęzycznej, w nikłym stopniu zaś znanymi w naszym kraju.
Data sheet
- Język
- PL
- Ilość stron
- 242
- Rodzaj okładki
- MIĘKKA
- Termin realizacji
- 72
16 other products in the same category: