SZACHY
SZACHY
W historii szachów różni podejmowali próby opisywania sposobów nauki i analizy sytuacji. Autorzy korzystali z zasobów swej praktyki i to, co umieli, opisywali w ćwiczeniach. Nie było czasu na tworzenie całościowej metodyki w podręcznikach dla dzieci i zawsze czegoś okazywało się w książkach `za mało`... Dziś szachy są inne, najwyższy czas na analityczne przewartościowanie wszystkich dotychczasowych metod.Obecnie trener klubowy nadal poszukuje najlepszych metod nauczania i ćwiczeń, by w praktyce zbliżyć się do ideału. Niniejsza książka ma pomóc w uporządkowaniu ćwiczeń i stosowanych metod. Jest to pierwszy taki zbiór metodyczny w Polsce, przeznaczony dla wszystkich, którzy chcą pracować z dziećmi.Autor urodził się w 1950 roku na Kołymie, w obozie dla więźniów politycznych. W 1957 roku przybył z rodzicami do Polski i tu rozpoczął naukę ` najpierw w szkole podstawowej, następnie w liceum. Ukończył studia na Uniwersytecie we Wrocławiu.Pracował w wielu zawodach. Po studiach postanowił zająć się problemem `organizacji myślenia`.Praktyka zawodowa w szkole przyczyniła się do powstania pierwszej książki o metodyce szachowej: `Błąd przy starcie`, następnie ukazały się: `Szachy ` ćwiczenia stosowane`, `Elementarz szachowy`, `Pytanie ` początek myślenia`, `Szachy ` ćwiczenia siłowe`.Niniejsza książka jest zarysem metodycznym do nauczania gry w szachy zarówno w szkołach i przedszkolach, jak i dla starszych uczniów, na zajęciach w klubach.To pierwsza taka książka w Polsce.W opracowaniu znajduje się publikacja: `Choroba egzaminacyjna` i `Sprawiedliwość` droga nadziei`.
Opis
- Język
- PL
- Ilość stron
- 408
- Rodzaj okładki
- MIĘKKA
- Termin realizacji
- 72
16 innych pozycji w tej samej kategorii: