ROZPOZNAWANIE, NAZYWANIE I REGULOWANIE EMOCJI PRZEZ DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM

35,70 zł

ROZPOZNAWANIE, NAZYWANIE I REGULOWANIE EMOCJI PRZEZ DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM

`Przygotowaną książkę uznaję za wartościową, ponieważ porusza temat niezwykle zaniedbany [`]. Uzupełnia [ona dotychczasową] wiedzę na temat funkcjonowania afektywnego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w zakresie umiejętności rozpoznawania i nazywania poszczególnych emocji podstawowych. Ponadto dostarcza charakterystyki procesu regulowania emocji poprzez szczegółowy opis strategii radzenia sobie z uniwersalnymi emocjami o walencji negatywnej, tj.: złością, strachem i smutkiem. O wartości recenzowanej pozycji świadczą także dwa współzależne porządki, które można w niej odnaleźć. Podążając za jednym [`] można odkryć, jak ` wraz z wiekiem ` zmienia się zdolność do rozpoznawania, nazywania i regulowania emocji. Zgodnie z drugim można zobaczyć, która z emocji podstawowych posiada najbardziej adekwatną i rozbudowaną dziecięcą wiedzę o emocjach, wyłaniającą się sukcesywnie wraz z rozwojem dziecka. Oba aspekty mogą stać się ważną przesłanką do tworzenia opartych na wiedzy (a nie tylko intuicji) programów edukacyjnych czy korekcyjnych w obszarze dziecięcych emocji.`Fragment recenzji prof. UAM dr hab. Aleksandry Jasielskiej

9788322796924

Opis

Język
PL
Ilość stron
104
Rodzaj okładki
MIĘKKA
Termin realizacji
72
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
Ładowanie...