ANDALUZJA. TAPAS, FLAMENCO I GAJE OLIWNE
ANDALUZJA. TAPAS, FLAMENCO I GAJE OLIWNE
Andaluzja. Tapas, flamenco i gaje oliwne Opowieść o zauroczeniu Andaluzją Monika Bień-Knigsman zaprasza do wspólnego przeżywania andaluzyjskiej przygody wśród aromatycznych smaków i oszałamiających zapachów. Na spragnionych wrażeń czeka rejs po rzece Gwadalkiwir, lot balonem nad Guadix, nocne zwiedzanie Alhambry, warsztaty kulinarne na arabskim targuAlcaicera w Grenadzie, obserwacja delfinów w Cieśninie Gibraltarskiej czy poprostu` białe wino na plaży przy zachodzie słońca. To wszystko w rytmie stukotuobcasów do flamenco i zgiełku miejscowych barów, w otoczeniu tradycyjnych hacjend, oliwnych gajów, migdałowców i winnic, w których przygrywają cykady. Poszliśmy do baru tapas. Wyobraźcie sobie lokal z długą ladą na wprost wejścia, zastawioną talerzykami z filiżankami, których pobrzękiwanie tworzy ścieżkę dźwiękową miejsca. W tę niecodzienną muzykę wplata się pokrzykiwanie barmanów. Jeden z nich śpiewa: Yo no soy camarero, soy capitan, soy capitan. Tapas w tym barze serwowane są gratis do zamawianych napojów. Ale to barman decyduje, co dostaniecie. Zaczyna się zazwyczaj skromnie, od miseczki z oliwkami i plasterkami sera. Lecz przy kolejnych napojach tapas są coraz bardziej wyszukane. I tak przed wasze oczy trafiają sałatka z ośmiornicy, smażone kalmary czy polędwiczki w sosie pieprzowym lub grillowane krewetki. Monika Bień-Knigsman ` projektantka wnętrz i pasjonatka krajów śródziemnomorskich. Uwielbia Andaluzję. Kocha spotykać się z ludźmi i gotować ` szczególnie dania z kuchni śródziemnomorskiej i hiszpańskiej. Swoją miłością do tego kraju zaraziła córkę Weronikę. Autorka bloga Hiszpańskie Smaki, książek i przewodników po Hiszpanii (m.in. Entre amigos. Hiszpańskiprzepis na szczęście) oraz licznych artykułów. Blogi: https://www.hiszpanskiesmaki.es oraz https://www.biendesign.com.pl.
Opis
- Język
- PL
- Ilość stron
- 304
- Data premiery
- 2024-05-10
- Rodzaj okładki
- MIĘKKA
- Termin realizacji
- 72
16 innych pozycji w tej samej kategorii: