HORYZONTY PEDEUTOLOGII
HORYZONTY PEDEUTOLOGII
Książka jest autorskim podejściem do rozważań dotyczących zawodu nauczycielskiego, uwzględniających przede wszystkim dynamiczne zmiany rzeczywistości i związane z tym nowe konteksty działalności szkół i pracy nauczycieli. Obejmuje swoją tematyką miejsce tej subdyscypliny pedagogiki w przestrzeni akademickiej i szkoły oraz wskazuje na możliwości szerszego wykorzystywania jej osiągnięć w nauce i praktyce nauczycielskiej. Podkreśla również potrzebę aktywnej obecności nauczycieli w dalszym tworzeniu myśli pedeutologicznej, ale również samych siebie, co jest ważnym kierunkiem dla zadowalającego funkcjonowania w przyszłości. W książce są zatem scharakteryzowane autorskie horyzonty pedeutologii, wśród których można wskazać między innymi: fascynacje zawodem nauczycielskim: ontologiczne podstawy pedeutologii: myślenie pedeutologiczne w kształceniu nauczycieli: transformacje: przywództwo organizacyjne i naukowe pedeutologii: pedeutologiczną konsyderację: pedeutologię twórczości: pedeutologię empiryczną: przywództwo edukacyjne i naukowe: pedeutologiczną wyrazistość czy też horyzont eksperiencji. Monografia prezentuje zatem nowe podejście do rozważań o zawodzie nauczycielskim i jest zaproszeniem dla Czytelników do dialogu o zagubionych szansach dla zawodu nauczyciela, ale odkrywanych ponownie w poczuciu autonomiczności, doceniania wartości nauki i odnalezienia pewnych wskazówek dla wyzwalania nowej świadomości nauczycielskiej. Publikacja jest oryginalnym pomysłem Autora, nie mającym dotąd podobnego ujęcia w polskiej literaturze pedeutologicznej. Książka kierowana jest do nauczycieli akademickich, studentów specjalności nauczycielskich oraz do nauczycieli pracujących w szkołach.
Opis
- Język
- PL
- Ilość stron
- 208
- Rodzaj okładki
- MIĘKKA
- Termin realizacji
- 72
16 innych pozycji w tej samej kategorii: