STRATEGIA UMAMI. JAK POŁĄCZYĆ BIZNES Z PROJEKTOWANIEM DOŚWIADCZEŃ I WYRÓŻNIĆ SIĘ NA RYNKU
STRATEGIA UMAMI. JAK POŁĄCZYĆ BIZNES Z PROJEKTOWANIEM DOŚWIADCZEŃ I WYRÓŻNIĆ SIĘ NA RYNKU
lt:pgt: lt:stronggt:Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku, potrzebujesz strategii doświadczeń.lt:/stronggt: Dlaczego? Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale twoi klienci nie kupują od ciebie produktów czy usług oni kupują doświadczenia. Co więcej, w najbliższych latach doświadczenia staną się fundamentem tworzenia wyjątkowej wartości rynkowej i głównym źródłem przewagi strategicznej. Jak to zrobić? Musisz zbudować potężną, ale wykonalną strategię i skutecznie wdrożyć ją w całej organizacji. lt:/pgt: lt:pgt: Aga Szóstek określa tę strategię jako umami, które jest piątą kategorią smaku (obok słodkiego, kwaśnego, słonego i gorzkiego) i nadaje potrawom wyjątkowy smak. W realiach biznesowych umami rozumiane jest jako doświadczenie, którego klienci nigdy nie mają dość i o którym sami z siebie opowiadają innym, jako czynnik, dzięki któremu nasza oferta przestaje być w porządkuŁ, a staje się czymś unikalnym i zapadającym w pamięć.lt:/pgt: lt:pgt: lt:stronggt:Strategia Umami w projektowaniu doświadczeńlt:/stronggt:lt:/pgt: lt:pgt: Strategia Umami to podejście opracowane na bazie 20 lat doświadczenia zawodowego łączącego badania akademickie z praktyką biznesową. Jest syntezą UX z CX i z projektowaniem usług na poziomie strategicznym. Model zaproponowany przez autorkę to kolejny krok w ewolucji myślenia projektowego, który pozwala:lt:/pgt: lt:pgt: (a) dowiedzieć się, jakie historie opowiadają dziś twoi klienci:lt:/pgt: lt:pgt: (b) odkryć czynniki motywujące i zniechęcające, które kierują tymi historiami:lt:/pgt: lt:pgt: (c) zdefiniować idealne przyszłe doświadczenie, które chcesz dostarczyć:lt:/pgt: lt:pgt: (d) określić wykonalne środki, które zapewnią postęp w realizacji tej wizji: orazlt:/pgt: lt:pgt: (e) ocenić ten postęp dzięki analizie przyszłych historii klientów.lt:/pgt: lt:pgt: lt:stronggt:Biznesowe aspekty budowania doświadczeń klientlt:/stronggt:lt:stronggt:ólt:/stronggt:lt:stronggt:wlt:/stronggt:lt:/pgt: lt:pgt: Pełna praktycznych historii, szeroko zakrojonej wiedzy, śmiałych przemyśleń i praktycznych porad, ta książka pomoże ci dostosować organizację do budowania wyjątkowej wartości rynkowej przez dostarczanie klientom niezapomnianych doświadczeń. Dzięki niej będzie ci łatwiej opracować i wdrożyć strategię prokliencką, dzięki której nadasz swojej organizacji nową energię, wyróżnisz się na rynku i zostaniesz pokochany przez swoich klientów, którzy będą chętnie opowiadać o tobie innym. Bo żeby zostać zauważonym, trzeba się wyróżnić.lt:/pgt: lt:pgt: ***lt:/pgt: lt:pgt: lt:emgt:Gdy ktoś mnie pyta, dlaczego konkretna firma czy branża nie przyjęły jeszcze modelu ekonomii doświadczeń, zawsze odpowiadam to samo: to kwestia nastawienia. Nie wiedziałem natomiast, że tajemnica obrania nastawienia odpowiedniego dla wdrożenia modelu projektowania doświadczeń tkwi w przepysznej koncepcji umami. Nadszedł czas, by twoja firma wyszła ponad Punkt Wyjścia Umami, wyznaczający podstawowy poziom funkcjonalności, i zaczęła oferować klientom wartość emocjonalną, a nawet poczucie sensu. To książka dla wszystkich projektantów doświadczeń i liderów. Pozwólcie, żeby Aga Szóstek pokazała wam, jak projektuje się i tworzy wartościowe doświadczenia, a wraz z nimi wartościowe wspomnienia.lt:/emgt:lt:/pgt: lt:pgt: lt:emgt: lt:/emgt:lt:stronggt:B. Joseph Pine IIlt:/stronggt:, współautor książki lt:emgt:The Experience Economy: Competing for Time, Attention, and Moneylt:/emgt:lt:/pgt: lt:pgt: lt:emgt:To książka pełna znakomitych pomysłów i wiedzy, można się z niej naprawdę wiele dowiedzieć. Mimo to ani przez chwilę nie miałam poczucia, że ktoś prawi mi kazania. Miałam raczej poczucie udziału w mądrej rozmowie, w ktlt:/emgt:lt:emgt:ólt:/emgt:lt:emgt:rej Aga Szlt:/emgt:lt:emgt:ólt:/emgt:lt:emgt:stek dzieli się ze mną inspirującymi przykładami, wskazlt:/emgt:lt:emgt:ólt:/emgt:lt:emgt:wkami biznesowymi, poradami projektowymi, badaniami psychologicznymi oraz anegdotami z życia prywatnego i zawodowego. To książka o projektowaniu doświadczeń, ktlt:/emgt:lt:emgt:ólt:/emgt:lt:emgt:ra sama w sobie jest wspaniałym doświadczeniem.lt:/emgt:lt:/pgt: lt:pgt: lt:stronggt: Anna E. Pohlmeyerlt:/stronggt:, liderka ds. badań doświadczeń w Diffferent: była współdyrektor w Delft Institute of Positive Design przy Delft University of Technologylt:/pgt: lt:pgt: lt:emgt:Jedną z najtrudniejszych rzeczy, jakich możemy od siebie wymagać, jest nauka patrzenia na okalający nas świat w nowy sposlt:/emgt:lt:emgt:ólt:/emgt:lt:emgt:b. Przemyślenia Agi kompletnie odmieniły mlt:/emgt:lt:emgt:ólt:/emgt:lt:emgt:j punkt widzenia. Na kartach tej książki zawarła czystąlt:/emgt:lt:emgt: magilt:/emgt:lt:emgt:ę zaproszenie do tego, by zobaczyć piękno rzeczywistości z jej punktu widzenia.lt:/emgt:lt:/pgt: lt:pgt: lt:stronggt:Anthony Rocco,lt:/stronggt: projektant doświadczeń, San Franciscolt:/pgt: lt:pgt: lt:emgt:Książka Agi to znakomity punkt wyjścia dla oslt:/emgt:lt:emgt:ólt:/emgt:lt:emgt:b ze świata biznesu, ktlt:/emgt:lt:emgt:ólt:/emgt:lt:emgt:re chciałyby wykorzystać projektowanie doświadczeń do rozwijania firm. To rlt:/emgt:lt:emgt:ólt:/emgt:lt:emgt:wnież znakomity podręcznik dla projektantlt:/emgt:lt:emgt:ólt:/emgt:lt:emgt:w, ktlt:/emgt:lt:emgt:ólt:/emgt:lt:emgt:rzy chcieliby nauczyć się mlt:/emgt:lt:emgt:ólt:/emgt:lt:emgt:wić o swojej pracy w kontekście biznesowym.lt:/emgt:lt:/pgt: lt:pgt: lt:stronggt:Andy Sontaglt:/stronggt:, menedżer programu projektowania doświadczeń w szkole Kaospilotlt:/pgt: lt:pgt: lt:emgt:Doświadczenia otaczają nas zewsząd. Produkty ulegają coraz większemu spowszednieniu, więc to właśnie doświadczenia w coraz większym stopniu stają się podstawowym czynnikiem wyróżniającym. To one sprawiają, że klienci wybierają sobie swoje ulubione marki i pozostają im wierni. Książka ta oferuje czytelnikom jakże potrzebne informacje o tym, dlaczego i w jaki sposlt:/emgt:lt:emgt:ólt:/emgt:lt:emgt:b w dzisiejszych czasach należy stawiać lt:/emgt:lt:emgt:na dolt:/emgt:lt:emgt:świadczenia. To jednak nie wszystko dzięki gotowym modelom i wskazlt:/emgt:lt:emgt:ólt:/emgt:lt:emgt:wkom jest niezwykle praktyczna, czytelnicy mogą stosować zawarte w niej informacje w swojej codziennej pracy.lt:/emgt:lt:/pgt: lt:pgt: lt:stronggt:Fabricio Teixeiralt:/stronggt:, współzałożyciel Online Publication UX Collectivelt:/pgt: lt:pgt: ***lt:/pgt: lt:pgt: lt:stronggt:Dr Aga Szóstek lt:/stronggt:jest strategiem doświadczeń. Przez ostatnie 20 lat zajmowała się najnowszymi dokonaniami na styku projektowania, technologii i biznesu. Pracowała z takimi markami jak Google, Philips, Canon, Samsung, EY, Santander, ING czy Orange, a także wieloma innymi. Odpowiadała za wprowadzanie strategicznego myślenia związanego z projektowaniem doświadczeń do pracy zespołów projektowych oraz do sal posiedzeń zarządów. Prezentowane przez nią podejście zainspirowało wiele organizacji do zmiany strategii i postawienia na doświadczenia jako ich podstawowy czynnik wyróżniający.lt:/pgt: lt:pgt: Aga pisze o strategii, przywództwie i innowacjach: projektuje narzędzia Seed Cards, których celem jest wspomaganie ludzi w projektowaniu niepowtarzalnych doświadczeń: jest również współprowadzącą podcast na temat kreatywnego przywództwa: Catching The Next Wave. Jest także współtwórczynią wirtualnego kursu Become, stworzonego dla liderów kreatywnych zmian, którzy chcieliby wziąć sprawy w swoje ręce i wieść prym w dzisiejszym świecie.lt:/pgt: lt:pgt: Doktorat obroniła na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego na Politechnice w Eindhoven w Holandii, a projektowanie doświadczeń wykłada na całym świecie.lt:/pgt:
Opis
- Język
- PL
- Ilość stron
- 266
- Data premiery
- 2022-04-22
- Rodzaj okładki
- MIĘKKA
- Termin realizacji
- 72
16 innych pozycji w tej samej kategorii: