MASZYNA KREATYWNOŚCI. JAK DZIĘKI WYOBRAŹNI TWORZYĆ NOWE IDEE I ROZWIJAĆ FIRMĘ
MASZYNA KREATYWNOŚCI. JAK DZIĘKI WYOBRAŹNI TWORZYĆ NOWE IDEE I ROZWIJAĆ FIRMĘ
lt:pgt:lt:stronggt:To niezwykle praktyczna i skłaniająca do myślenia lektura o pobudzaniu kreatywności. O tym, jak zbudować i wprawić w ruch maszynę wyobraźni, czyli firmę, która systematycznie korzysta z kreatywności, innowacji i nieustannie się uczy, by zapewnić sobie wzrost.lt:/stronggt:lt:/pgt: lt:pgt:Dziś, gdy przewaga konkurencyjna jest coraz bardziej krótkotrwała, modele biznesowe zmieniają się coraz szybciej, a sztuczna inteligencja przekształca sposób, w jaki pracujemy firmom bardziej niż kiedykolwiek potrzeba wyobraźni i kreatywności. Aby znajdować nowe szanse, obmyślać na nowo swój biznes i odkrywać ścieżki rozwoju. Lecz by tworzyć innowacyjne rozwiązania, firmy potrzebują zarówno mechanizmów wyzwalających wyobraźnię i kreatywność pracowników, jak i systemu, który przekształca ich pomysły w praktyczne, dające się wykorzystać projekty. I właśnie na tych dwóch ważnych aspektach skupia się książka lt:emgt:Maszyna kreatywnościlt:/emgt:.lt:/pgt: lt:pgt:Korzystając z doświadczeń i spostrzeżeń szefów wielu firm, jak również z osiągnięć neurobiologii, informatyki, psychologii i filozofii, Martin Reeves z Instytutu Hendersona w Boston Consulting Group i Jack Fuller, ekspert w dziedzinie neurobiologii, przedstawiają fascynujące spojrzenie na mechanikę kreatywności. Pokazują, jak wyobraźnia, kreatywność i uczenie się mogą stać się kluczem do trwałego i długoterminowego sukcesu w biznesie. Opisują też możliwości wykorzystania w procesach kreatywnych sztucznej inteligencji.lt:/pgt: lt:pgt:Reeves i Fuller dają liderom konkretne narzędzia i metody pozwalające tworzyć i wdrażać innowacyjne pomysły.W swojej książce przedstawiają proces rodzenia się idei i wprowadzania ich w życie, na który składa się:lt:/pgt: lt:pgt:1. lt:stronggt:Uwiedzenie: lt:/stronggt:Jak otworzyć się na zaskoczenielt:/pgt: lt:pgt:2.lt:stronggt: Idea:lt:/stronggt: Jak generować nowe pomysłylt:/pgt: lt:pgt:3.lt:stronggt: Zderzenie:lt:/stronggt: Jak obmyślać na nowo swoje idee w oparciu o informacje zwrotne ze świata rzeczywistegolt:/pgt: lt:pgt:4. lt:stronggt:Epidemia:lt:/stronggt: Jak rozprzestrzeniać ewoluującą ideę wśród innychlt:/pgt: lt:pgt:5. lt:stronggt:Nowa zwyczajność:lt:/stronggt: Jak przekształcić swoją nowatorską ideę w akceptowaną rzeczywistośćlt:/pgt: lt:pgt:6. lt:stronggt:Na bis: lt:/stronggt:Jak wciąż na nowo odtwarzać ten proceslt:/pgt: lt:pgt:Ta książka powinna znaleźć się w biblioteczce każdego menedżera, który chce zaszczepić zarówno w pojedynczych osobach, jak i całych zespołach potrzebę kreatywności, odkrywania i eksperymentowania. W biblioteczce każdego lidera, który chce przekształcać idee w nową rzeczywistość.lt:/pgt: lt:pgt:lt:stronggt:***lt:/stronggt:lt:/pgt: lt:pgt:lt:emgt:W dzisiejszym środowisku biznesowym zdolność wyjścia poza szablony i nienaśladowanie tego, co robią inni, ma decydujące znaczenie. To wymaga umiejętności wykorzystywania znanych rzeczy w niekonwencjonalny sposób, zdolności do zachwytu, czerpania inspiracji, gdy coś się nie udaje lub nie działa, i do znajdowania źródła pomysłów w niespodziewanych wydarzeniach. Ta książka wypełnia ważną lukę w naszej wiedzy o tym, jak w strategii biznesowej systematycznie wykorzystywać wyobraźnię, kreatywność i uczenie się.lt:/emgt:lt:/pgt: lt:pgt: lt:stronggt:Jrgen Vig Knudstorplt:/stronggt:, prezes wykonawczy LEGO Brand Group, były prezes i CEO LEGO Grouplt:/pgt: lt:pgt:lt:/pgt: lt:pgt:lt:emgt:Kreatywność i wyobraźnia coraz bardziej stają się najważniejszym źródłem wielkich sukcesów biznesowych. A jednak nie naucza się ich w większości szkół biznesu, nie zachęca się do nich w większości kultur biznesowych i są one zazwyczaj tłumione przez najpopularniejsze procesy zarządzania. Reeves i Fuller napisali zachwycającą analizę wyobraźni w biznesie, którą powinien przeczytać każdy lider chcący odnieść długoterminowy sukces.lt:/emgt:lt:/pgt: lt:pgt: lt:stronggt:Alan Murraylt:/stronggt:, CEO, Fortune Medialt:/pgt: lt:pgt:lt:/pgt: lt:pgt:lt:emgt:Nie wszyscy możemy być artystami, ale najwyższy czas, byśmy zaczęli myśleć jak oni. Jeśli chcesz uciec od tyranii miar i przyrostów i na poważnie, kreatywnie i z odwagą zmierzyć się z niepewnością, ta książka jest świetnym początkiem.lt:/emgt:lt:/pgt: lt:pgt: lt:stronggt:Margaret Heffernan,lt:/stronggt: autorka książki lt:emgt:Niemierzalnelt:/emgt:lt:/pgt: lt:pgt:lt:/pgt: lt:pgt:lt:emgt:Martin Reeves i Jack Fuller zabierają nas na wspaniałą wyprawę od malowideł jaskiniowych po obrazy tworzone przez sztuczną inteligencję, od LEGO do Play-Doh i idei, które przyczyniły się do powstania Amazona i Disneya. Bądź gotowy na inspirację.lt:/emgt:lt:/pgt: lt:pgt:lt:stronggt:Bob Goodsonlt:/stronggt:, Prezes NetBase Quidlt:/pgt: lt:pgt:lt:/pgt: lt:pgt:***lt:/pgt: lt:pgt:lt:/pgt: lt:pgt:lt:stronggt:MARTIN REEVESlt:/stronggt: starszy partner i dyrektor zarządzający w Boston Consulting Group. Współautor książki lt:emgt:Your Strategy Needs a Strategylt:/emgt: oraz autor artykułów dla takich czasopism, jak Harvard Business ReviewŁ, MIT Sloan Management ReviewŁ czy Strategy ScienceŁ. Jest szefem BCG Henderson Institute, będącego wewnętrznym think tankiem BCG.lt:/pgt: lt:pgt:lt:stronggt:JACK FULLERlt:/stronggt: były kierownik projektu specjalnego BCG Henderson Institute, założyciel Casati Health, firmy wprowadzającej nowe wyobrażenie zdrowia psychicznego i fizycznego, oraz stypendysta Rhodes Scholarship w dziedzinie neurobiologii i teologii filozoficznej.lt:/pgt:
Opis
- Język
- PL
- Ilość stron
- 352
- Data premiery
- 2023-04-25
- Rodzaj okładki
- MIĘKKA
- Termin realizacji
- 72
16 innych pozycji w tej samej kategorii: