O GDAŃSKU I GDYNI, O BUDOWIE STATKÓW I ŻEGLUDZE
O GDAŃSKU I GDYNI, O BUDOWIE STATKÓW I ŻEGLUDZE
W 1969 roku związałem się zawodowo z przemysłem okrętowym. Przez ponad dziesięć lat byłem Głównym Konstruktorem w Toruńskich Zakładach Urządzeń Okrętowych.Na przełomie lat 1979/80 przeniosłem się z Torunia do Gdańska i pracowałem w Biurze Projektowo-Konstrukcyjnym Stoczni Gdańskiej im. Lenina. Od 14 do 31 sierpnia 1980 roku brałem udział w historycznym strajku Stoczni Gdańskiej i 1 września 1980 roku zostałem członkiem NSZZ `Solidarność`. Po wprowadzeniustanu wojennego przez przez cztery miesiące nie pracowałem ` nie zostałem zwolniony z pracy, ale byłem traktowany jako persona non grata i nie wpuszczano mnie do Stoczni.W Stoczni Gdańskiej, między innymi, brałem udział w pracach projektowych i w budowie żaglowców:` Dar Młodzieży ` szkolnej fregaty Akademii Morskiej w Gdyni,` Iskra II ` szkolnej barkentyny Wyższej Szkoły Marynarki Wojennej,` Oceania ` badawczego statku-żaglowca Polskiej Akademii Nauk,` Kaliakra ` szkolnej barkentyny dla bułgarskiej marynarki wojennej,` Drużba, Mir, Chersones, Pallada i Nadieżda ` szkolnych fregat dla Związku Radzieckiego. Kiedy 29 października 1988 roku uchwałą rady Mieczysława Rakowskiego, Stocznia Gdańska im. Lenina postawiona została w stan likwidacji, założyłem prywatną firmę okrętową `POMERANKA` Sp. z o.o., w której projektowałem i budowałem różne mechanizmy oraz urządzenia okrętowe, takie jak: wciągarki kotwiczne, kabestany cumownicze, stery strumieniowe.
Opis
- Język
- PL
- Ilość stron
- 26
- Rodzaj okładki
- MIĘKKA
- Termin realizacji
- 72
16 innych pozycji w tej samej kategorii: