GRANICE POZNANIA CHOPINA
GRANICE POZNANIA CHOPINA
Prowokująco ponowoczesny tytuł książki Jeffreya Kallberga ` który zdaje się zapowiadać swobodne rozważania genderowe, dwuznacznie sugerując, że będziemy poruszać się w sferach seksualnych i `granicznych` ` nie odkrywa w istocie nawet części tajemnic ani bogactwa tematów składających się na to erudycyjne studium.Praca Kallberga, zbierająca jego eseje z lat 1980-1994, stawia całą serię fascynujących pytań, dając na nie niejednokrotnie zaskakujące odpowiedzi. Co dla współczesnych Chopina znaczyło określenie go mianem `Ariela fortepianu`` Dlaczego nokturn odbierany był jako gatunek typowo kobiecy` Czy Preludia op. 28 pomyślane zostały przez kompozytora rzeczywiście jako cykl, który winien być wykonywany, jak to się dziś najczęściej przyjmuje, w całości` Co oznacza w przypadku twórczości Chopinowskiej `styl ostatni` i czy możliwe jest, że uznawany za finalne dzieło Chopina Mazurek f-moll op. 68 nr 4, kilkakroć już odczytywany na nowo z odnalezionych po śmierci kompozytora szkiców, tak naprawdę nigdy nie powstał`
Opis
- Język
- PL
- Ilość stron
- 290
- Rodzaj okładki
- TWARDA
- Termin realizacji
- 72
16 innych pozycji w tej samej kategorii: