CZY MOŻNA ŻYĆ BEZ FACEBOOKA?

39,90 zł

CZY MOŻNA ŻYĆ BEZ FACEBOOKA?

Żyjemy w czasach, w których dostęp do Internetu przestał być wyborem. W dobie sieciowego społeczeństwa informacyjnego niekorzystanie z sieci może skutkować wykluczeniem z wielu sfer życia, zarówno prywatnego, jak i publicznego. Rozwój i upowszechnienie dostępu do Internetu, a także pojawienie się narzędzi Web 2.0 początkowo spowodowały wybuch entuzjazmu. Internet stał się symbolem demokratyzacji, postrzegany był jako remedium na wiele bolączek współczesnego świata. Niektórzy w rozwoju ICT, powszechnej komputeryzacji i informatyzacji dopatrywali się potencjalnego źródła zrównoważonego rozwoju i narzędzi pozwalających redukować nierówności społeczne. Szybko jednak okazało się, że przestrzeń internetowa została zdominowana przez duże firmy świadczące usługi informacyjno-komunikacyjne, a ich działania budzą coraz więcej obaw.W ciągu kilku ostatnich lat Facebook stał się integralnym elementem przestrzeni internetowej. Mimo licznych kontrowersji,związanych zwłaszcza z polityką prywatności, liczba jego użytkowników stale wzrasta, a w 2017 roku przekroczyła dwa miliardy. Coraz częściej można się spotkać z opinią, że Facebook stanowi współcześnie `drzwi do całego Internetu`. Rodzą się jednak pytania: Jakie są społeczne konsekwencje tak ogromnej popularności założonego przez Marka Zuckerberga serwisu` Czy korzystanie z Facebooka jest dziś dla internautów wyborem, czy może koniecznością` Jakie są doświadczenia osób, które zdecydowały się opuścić serwis` Co się stanie, kiedy spróbujemy na kilka dni usunąć swój profil` Książka stanowi próbę odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących fenomenu amerykańskiego serwisu społecznościowegoKsiążka przedstawia kompletny obraz dylematów stojących przed osobami decydującymi się na zrezygnowanie z korzystania z Facebooka. Można ją określić jako ambitną i interdyscyplinarną próbę analizy zjawiska w kategoriach jakościowych, rozszerzoną o osadzenie omawianej problematyki w kontekście rozwoju społeczeństwa informacyjnego, społeczeństwa sieciowego i mediów społecznościowych. Badanie empiryczne to nadzwyczaj udana jakościowa analiza przyczyn dołączenia i `wypisywania się` ze społeczności FB oraz dyskomfortu i niepokoju z tym związanego (głównie obawy przed missing out, charakterystycznej dla strategii pokolenia FB i konieczności doinformowania się w dobie nadmiaru informacji).Z recenzji prof. dr. hab. Bohdana JungaMalwina Popiołek ` doktor nauk społecznych, zatrudniona w Instytucie Kultury na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego na stanowisku adiunkta. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki dotyczącej funkcjonowania mediów (zwłaszcza nowych) i technologii informacyjno- komunikacyjnych we współczesnym świecie. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych na temat różnych kontekstów rozwoju społeczeństwa informacyjnego, w tym zarządzania prywatnością w Internecie, e-administracji i podziałów cyfrowych.

9788323344988

Opis

Język
PL
Ilość stron
200
Rodzaj okładki
MIĘKKA
Termin realizacji
24
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
Ładowanie...