DUŻE KRĄŻOWNIKI PIERWSZEJ POŁOWY XX WIEKU KONSTRUKCJA I HISTORIA PROJEKTOWANIA TOM 1

220,00 zł

DUŻE KRĄŻOWNIKI PIERWSZEJ POŁOWY XX WIEKU KONSTRUKCJA I HISTORIA PROJEKTOWANIA TOM 1

Na przełomie XIX i XX wieku duże krążowniki były dość rozpowszechnione we flotach świata. Oczywiście określenie co było duże , a co małe zmieniało się w czasie i z czasem generalnie rozmiary jednostek rosły, niemniej krążowniki o znaczącej wyporności, nieraz porównywalnej z pancernikami, były budowane w relatywnie dużych ilościach.Maksymalnie upraszczając, duże jednostki tych klas z przełomu wieków można podzielić na dwie kategorie - służące do walki o żeglugę (rajdery i okręty przeznaczone do ich zwalczania) oraz będące pewnego rodzaju pancernikami drugiej kategorii. Te pierwsze miewały ograniczone opancerzenie, te drugie wręcz przeciwnie. Te ostatnie stanowiły istotne obciążenie dla większych flot z racji relatywnie dużego zużycia paliwa i licznych załóg niezbędnych do transportu węgla z zasobni do kotłów, co było dużym motywatorem do szukania rozwiązań alternatywnych, w tym powstania krążowników liniowych...[...].Wszystko to zmieniło pojawienie się HMS Dreadnought oraz typu Invincible. Ten pierwszy nie dość, że stał się najpotężniejszym pancernikiem świata [...], to jeszcze w praktyce był szybszy od zdecydowanej większości krążowników [...].Twórcy krążowników mogli do pewnego stopnia zignorować pojawienie się tego superpancernika, ale HMS Invincible i jego dwa siostrzane okręty, zignorowane już być nie mogły...(fragment z rozdziału Czasy przed waszyngtońskie)

9788366163775

Opis

Język
PL
Ilość stron
222
Rodzaj okładki
MIĘKKA
Termin realizacji
72
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
Ładowanie...