FENOMENOLOGIA GRY WIDEO W PERSPEKTYWIE ONTOLOGII DZIEŁA SZTUKI ROMANA INGARDENA
FENOMENOLOGIA GRY WIDEO W PERSPEKTYWIE ONTOLOGII DZIEŁA SZTUKI ROMANA INGARDENA
Fenomenolog Roman Ingarden zwrócił uwagę na osobliwy fakt: chociaż istnienie dzieł literackich wydaje się nam naturalne jak powietrze, to zapytani, czym one są, nie potrafimy udzielić trafnej odpowiedzi. Współcześnie w podobnym tonie można zapytać o gry wideo. Czym są i jakie miejsce zajmują w rzeczywistości` Czym różni się gra wideo od dzieła sztuki i tabliczki czekolady` To tylko niektóre z pytań stawianych przez prezentowaną pracę. Zapraszam w podróż po świecie gier wideo w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania o ich istotę oraz miejsce w otaczającym nas świecie.Wojciech Sikora`Rozprawa Wojciecha Sikory jest w dużej mierze pionierska na gruncie polskim (`). Posiada ona rozliczne walory poznawcze i jest udaną próbą realizacji odważnego, by nie powiedzieć miejscami karkołomnego, zadania, określonego przez przyjęty projekt badawczy. (`) Autor zaprezentował w swej książce szereg świetnych analiz. Otwierają one interesujące pola badawcze, zachęcają do dalszych poszukiwań, ustalają ważne dla filozoficznej teorii gier wideo fakty`.Prof. dr hab. Krzysztof StachewiczWojciech Sikora ` doktor filozofii: doktoryzował się w Instytucie Filozofii Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Publikował m.in. w czasopiśmie `Hybris` oraz `Humanistyka i Przyrodoznawstwo`. Centralnym punktem jego zainteresowań badawczych są gry wideo wraz z szeroką gamą związanych z nimi zjawisk.
Opis
- Język
- PL
- Ilość stron
- 292
- Rodzaj okładki
- MIĘKKA
- Termin realizacji
- 72
16 innych pozycji w tej samej kategorii: