KINEMATOGRAFIA I LITERATURA SARDYŃSKA A TOŻSAMOŚĆ REGIONALNA
KINEMATOGRAFIA I LITERATURA SARDYŃSKA A TOŻSAMOŚĆ REGIONALNA
Monografię `Kinematografia i literatura sardyńska a tożsamość regionalna` poświęcono nie tylko szeroko rozumianej kulturze wyspy, ale też złożonemu problemowi kształtowania się tożsamości regionalnej, która tworzy oś rozważań przedstawionych w tekście.Książka zawiera opis budowania tożsamości regionalnej w wybranych tekstach kultury sardyńskiej. Głównymi obszarami analizy są kinematografia sardyńska oraz adaptacje literatury sardyńskiej, przede wszystkim prozy Grazii Deleddy. Problematykę tożsamości regionalnej autorka przedstawia z szerszej perspektywy metodologicznej ` zarówno socjologicznej, historycznej, psychologicznej, jak i etnograficznej, w której takie elementy, jak strój, zwyczaje czy obyczaje, składają się na podstawowe czynniki tożsamości regionalnej. Ewa Baszak starała się wykazać, że tożsamość sardyńska jest składową prawie każdego dzieła literackiego i filmowego, które powstało na Sardynii. Tamtejsi mieszkańcy w większości decydują się bowiem na bezpośrednie podkreślenie owej `sardyńskości`: języka, kultury, tradycji czy stylu życia.Wśród omawianych filmów znajdują się: `Bandyci z Orgosolo` (1960, reż. Vittorio De Seta), ekranizacja powieści Gavina Leddy `We władzy ojca` (1977, reż. Paolo i Vittorio Taviani), `Ballo a tre passi` (2003) oraz `Bellas Mariposas`(2012) (reż. Salvatore Mereu).
Opis
- Język
- PL
- Ilość stron
- 224
- Rodzaj okładki
- MIĘKKA
- Termin realizacji
- 72
16 innych pozycji w tej samej kategorii: