DYDAKTYKA JĘZYKA POLSKIEGO JAKO NIERODZIMEGO

42,00 zł

DYDAKTYKA JĘZYKA POLSKIEGO JAKO NIERODZIMEGO

Opracowanie Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty ` dylematy ` trendy jest bardzo cenną publikacją, odpowiadającą na palące potrzeby współczesnej glottodydaktyki polonistycznej. Celne sformułowanie zawarte w tytule ` język nierodzimy ` zawiera w sobie trzy typy polszczyzny postrzeganej jako język obcy, drugi i odziedziczony. Wchodzące w skład tomu artykuły stanowią cenny zbiór informacji zarówno dla czynnych lektorów, jak i osób stawiających pierwsze kroki w pracy pedagogicznej.Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Anny DąbrowskiejDydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty ` dylematy ` trendy to trzeci z kolei tom opracowanego przez nas cyklu pozycji naukowo-dydaktycznych z zakresu glottodydaktyki. Proponujemy w nim dalszą analizę naszej dyscypliny u progu trzeciej dekady XXI wieku. Szeroko zakreślona perspektywa pozwoliła na uwzględnienie z jednej strony nowszych czy mniej typowych zjawisk charakterystycznych dla polszczyzny wpływających na jej nauczanie, a z drugiej ` największych bolączek współczesnej glottodydaktyki polonistycznej. Autorzy tekstów pochodzą z różnych krajowych i zagranicznych ośrodków naukowych i dydaktycznych, co sprawia, że analizowane zagadnienia ujmują z odmiennychperspektyw. Mamy nadzieję, że niniejsze opracowanie, stanowiące kolejne kompendium wiedzy glottodydaktycznej, będzie użyteczne dla wszystkich czytelników, którym ponownie życzymy, aby nauczanie języka polskiego jako obcego, drugiego lub odziedziczonego było dla nich PASJą, POWOŁANIEM i PRZYJEMNOśCIą.Ze wstępu redaktorek tomu Anny Seretny i Ewy Lipińskiej

9788324237456

Opis

Język
PL
Ilość stron
444
Rodzaj okładki
MIĘKKA
Termin realizacji
72
chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
Ładowanie...