WIZERUNEK KOBIETY W SIECI I POZA SIECIĄ. KOMPETENCJE MEDIALNE A STEREOTYPOWE POSTRZEGANIE WIZERUNKU KOBIETY
WIZERUNEK KOBIETY W SIECI I POZA SIECIĄ. KOMPETENCJE MEDIALNE A STEREOTYPOWE POSTRZEGANIE WIZERUNKU KOBIETY
lt:pgt: lt:emgt:Wizerunek kobiety w sieci i poza sieciąlt:/emgt: to raport z badania nad relacją pomiędzy poziomem kompetencji medialnych a stereotypowością podejścia do wyglądu kobiet. Analiza ilościowa oraz jakościowa reakcji na fotografie modelek w różnym wieku, z których każda występuje w czterech odmiennych stylizacjach, pokazuje schematy myślenia szerokiego spektrum respondentów: mężczyzn i kobiet, młodszych i starszych, mniej i bardziej wykształconych, mieszkających w mieście i na wsi. Pomimo wyraźnego zróżnicowania stosunku do tego, co kobietom wypada, a czego nie wypada w określonym wieku, bez względu na to, czy sądy wyrażone zostały ostro i bezpardonowo, czy też łagodnie lt:spangt: lt:/spangt:wszystkich respondentów wydaje się łączyć jedno wyraźne oczekiwanie: kobiety mają obowiązek wyglądać ładnie lt:spangt: lt:/spangt:niezależnie, czy będzie im w danym stroju wygodnie, czy nie!lt:/pgt: lt:h2gt: O Autorcelt:/h2gt: lt:pgt: lt:stronggt:Małgorzata Bulaszewskalt:/stronggt: kulturoznawczyni, filmoznawczyni, medioznawczyni. W pracy naukowej zajmuje się retoryką polskiej blogosfery, cyfrowymi imigrantami i tubylcami, rezydentami i wizytantami. Interesuje ją sztuka filmowa (film fabularny, dokumentalny, animowany) w aspektach historycznych i współczesnych. Bada archetypy i trendy funkcjonujące w popkulturze. Członkini Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego oraz Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami. Nakładem Imprint Media ukazała się także jej książka lt:emgt:Rola błazna w kulturze i polityce lt:/emgt:(2016).lt:/pgt:
Data sheet
- Język
- PL
- Ilość stron
- 154
- Data premiery
- 2020-06-01
- Rodzaj okładki
- MIĘKKA
- Termin realizacji
- 72
16 other products in the same category: