MYŚLENIE W EDUKACJI

zł54.90

MYŚLENIE W EDUKACJI

Tłumaczenie publikacji M. Lipmana (1923`2010) ` klasyka teorii edukacji, twórcy programu Philosophy for Children, który zapoczątkował nowy ruch edukacyjny ukierunkowany na rozwijanie myślenia. Książka stanowi syntezę wiedzy na ten temat. Autor skupia się na trzech formach myślenia: twórczym, krytycznym I troskliwym oraz sposobach Ich rozwijania.Publikacja dla pedagogów, nauczycieli, edukatorów, studentów pedagogiki i innych kierunków humanistyczno-społecznych, badaczy edukacji, filozofów ` dla wszystkich zainteresowanych sposobami postępowania umożliwiającymi uczniom na wszystkich poziomach kształcenia stanie się ludźmi bardziej refleksyjnymi, rozumniejszymi i rozsądniejszymi. Lipman nie tylko przedstawia podstawy rzemiosła myślenia i sądzenia, ale pokazuje również, jak podstawowe narzędzie ukierunkowywania edukacji na myślenie ` wspólnotę dociekania ` można wykorzystać do zmniejszenia przemocy w klasie szkolnej i udoskonalenia kształcenia dzieci z grup ryzyka. Dla praktyki pedagogicznej cenne są zwłaszcza przykłady naturalnych sytuacji szkolnych (instruktażowe dialogi, cytowane pytania). Mogą one dostarczyć nauczycielom ogólnych wskazówek, w jaki sposób konstruował własną praktykę edukacyjną ukierunkowaną na myślenie.Parafrazując tytuł książki i łącząc go z serią wydawniczą: edukacja ukierunkowana na myślenie to mądra edukacja ` taka, która w przemyślany sposób prowadzi uczniów i nauczycieli ku mądrości.Dr hab. Iwona Czaja-Chudyba, prof. UPW serii ukazały się:E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczneE. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowejE. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieżyE. Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje ` przejawy ` perspektywy wspieraniaJ. Sternberg, L. Jarvin, E. L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukcesPobojewska, Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodykaCzaja-Chudyba, Myślenie krytyczne w edukacji. Metodyka kształcenia w szkole podstawowejK. J. Szmidt, E. Płóciennik, Myślenie pytajne. Teoria i kształcenie

9788382205954

Data sheet

Język
PL
Ilość stron
366
Rodzaj okładki
MIĘKKA
Termin realizacji
72
chat Comments (0)
No customer reviews for the moment.
Loading...