EDUKACJA MEDIALNA, INFORMACYJNA I CYFROWA (NIE TYLKO) W BIBLIOTECE. DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA

zł37.80

EDUKACJA MEDIALNA, INFORMACYJNA I CYFROWA (NIE TYLKO) W BIBLIOTECE. DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA

Przemiany technologiczne leżące u podstaw dynamicznego rozwoju mediów [`] generują konieczność uwzględnienia zmian w sposobie rozumienia (i projektowania) nowoczesnej edukacji medialnej, zarówno w jej warstwie teoretycznej, jak i metodycznej.Zasadniczym celem tego tomu było dokonanie rozpoznania i oceny potencjału infrastrukturalnego bibliotek w Polsce, jako instytucji będących ważną częścią krajowego ekosystemu dla holistycznie pojmowanej EMIC (Edukacja Medialna, Informacyjna i Cyfrowa), ustalenie, czy przestrzeń biblioteki jest potencjalnie atrakcyjna dla rozwijania kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych, [`] czy bibliotekarze stali się współcześnie mentorami EMIC, efektywnymi w rozwijaniu i wzmacnianiu kompetencji XXI wieku.Przy czym istotne były nie tyle założenia teoretyczne edukacji tego rodzaju [`], ile raczej praktyczne działania i rozwiązania wdrażane w jej zakresie, uwzględniające m.in.: sytuację medialno-informacyjną (bieżącą i przedpandemiczną): ewolucję w kierunku dostosowywania przestrzeni [instytucjonalnej] do obserwowanych zmian w społecznych praktykach korzystania z mediów i technologii cyfrowych: wyzwania technologiczne i komunikacyjne związane z kształceniem kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych różnych grup użytkowników: międzyinstytucjonalne usytuowanie biblioteki i tworzenie sieci współpracy korzystnych w wymiarze skutecznego projektowania i realizowania EMIC na miarę wyzwań współczesnego świata.[ze Wstępu]

WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU MARII CURIE-SKŁODOWSKIEJ
9788322797280

Data sheet

Język
PL
Ilość stron
214
Rodzaj okładki
MIĘKKA
Termin realizacji
72
chat Comments (0)
No customer reviews for the moment.
Loading...