EDUKACJA MEDIALNA, INFORMACYJNA I CYFROWA (NIE TYLKO) W BIBLIOTECE. DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
EDUKACJA MEDIALNA, INFORMACYJNA I CYFROWA (NIE TYLKO) W BIBLIOTECE. DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Przemiany technologiczne leżące u podstaw dynamicznego rozwoju mediów [`] generują konieczność uwzględnienia zmian w sposobie rozumienia (i projektowania) nowoczesnej edukacji medialnej, zarówno w jej warstwie teoretycznej, jak i metodycznej.Zasadniczym celem tego tomu było dokonanie rozpoznania i oceny potencjału infrastrukturalnego bibliotek w Polsce, jako instytucji będących ważną częścią krajowego ekosystemu dla holistycznie pojmowanej EMIC (Edukacja Medialna, Informacyjna i Cyfrowa), ustalenie, czy przestrzeń biblioteki jest potencjalnie atrakcyjna dla rozwijania kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych, [`] czy bibliotekarze stali się współcześnie mentorami EMIC, efektywnymi w rozwijaniu i wzmacnianiu kompetencji XXI wieku.Przy czym istotne były nie tyle założenia teoretyczne edukacji tego rodzaju [`], ile raczej praktyczne działania i rozwiązania wdrażane w jej zakresie, uwzględniające m.in.: sytuację medialno-informacyjną (bieżącą i przedpandemiczną): ewolucję w kierunku dostosowywania przestrzeni [instytucjonalnej] do obserwowanych zmian w społecznych praktykach korzystania z mediów i technologii cyfrowych: wyzwania technologiczne i komunikacyjne związane z kształceniem kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych różnych grup użytkowników: międzyinstytucjonalne usytuowanie biblioteki i tworzenie sieci współpracy korzystnych w wymiarze skutecznego projektowania i realizowania EMIC na miarę wyzwań współczesnego świata.[ze Wstępu]
Data sheet
- Język
- PL
- Ilość stron
- 214
- Rodzaj okładki
- MIĘKKA
- Termin realizacji
- 72
16 other products in the same category: