MEDIALNY OBRAZ KSZTAŁTOWANIA SIĘ STOSUNKÓW POLSKO-NIEMIECKICH
MEDIALNY OBRAZ KSZTAŁTOWANIA SIĘ STOSUNKÓW POLSKO-NIEMIECKICH
W publikacji pokazuję, w jakim stopniu partie polityczne oraz mass media wpływają na kształtowanie dwustronnych, polsko-niemieckich stosunków, a także na budowanie wizerunku obu krajów i narodów. Zasadniczy problem badawczy monografii dotyczy wiodącego zagadnienia ` obrazu Polski i Niemiec oraz relacji polsko-niemieckich kreowanego przez polskie i niemieckie opiniotwórcze media na przykładzie `Polityki` i `Der Spiegel` od 2005 do 2017 roku. W jakim stopniu był on odzwierciedleniem konsensusu, a w jakim rozbieżności między tymi tygodnikami` Podstawą analizy uczyniłam nie tylko wypowiedzi dziennikarzy, lecz także liderów wiodących partii politycznych, ludzi nauki i przedstawicieli elit symbolicznych.Od AutorkiZaletami książki są: ciekawa, autorska koncepcja badań, trafny dobór materiału badawczego, staranne przeprowadzenie poszczególnych etapów projektu badawczego, ogrom `benedyktyńskiej` pracy przy autorskich tłumaczeniach i interpretacji publikacji z tygodnika `Der Spiegel`, wykorzystanie wiedzy historycznej i politologicznej przy analizach i interpretacjach własnych.Z recenzji dr hab. Justyny Szulich-Kałuży, prof. KULUważam publikację za interesującą i przedstawiającą raczej słabo zbadany temat na polskim rynku wydawniczym. Na uznanie zasługują obie części pracy ` teoretyczna i analityczna. W ich przygotowanie Autorka włożyła z pewnością sporo pracy. Wskazuje na to staranność opracowania, dobór literatury, logiczny tok analizy [`].Z recenzji dr hab. Barbary Wiśniewskiej-Paź, prof. UWr
Data sheet
- Język
- PL
- Ilość stron
- 294
- Rodzaj okładki
- MIĘKKA
- Termin realizacji
- 72
16 other products in the same category: