KATASTROFA SMOLEŃSKA 10 KWIETNIA 2010 W RELACJACH PRASY BRYTYJSKIEJ
KATASTROFA SMOLEŃSKA 10 KWIETNIA 2010 W RELACJACH PRASY BRYTYJSKIEJ
Niniejszy tom zawiera artykuły napisane przez bardzo młodych ludzi, studentów Instytutu Neofilologii i Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, studiujących filologię angielską i lingwistykę stosowaną w zakresie języka angielskiego i rosyjskiego. Pomysł wydania tego tomu zrodził się w trakcie seminarium magisterskiego w Katedrze Filologii Angielskiej. Prowadzący seminarium niemal natychmiast po tragicznej katastrofie lotniczej 10 kwietnia 2010 r. przejrzał łamy internetowego wydania pisma `The Economist`, chcąc z pierwszej ręki uzyskać informacje dotyczące sposobu relacjonowania katastrofy, w której zginął prezydent Polski Lech Kaczyński i 95 towarzyszących mu osób. (`) Badania miały ukazać sposób, w jaki prasa brytyjska postrzegała i komentowała tragedię smoleńską i śmierć prezydenta wraz z towarzyszącymi mu członkami delegacji udającymi się na uroczystości związane z rocznicą zbrodni katyńskiej 1940 r. Temat był o tyle interesujący i ważny, że dotyczył wydarzeń, które w zasadzie nigdy w historii nie miały miejsca (`) Prezentowany tom składa się z siedmiu artykułów stanowiących wersję napisanych prac magisterskich, analizujących materiały opublikowane w następujących tytułach prasowych: `The Guardian`, `Daily Mail`, `Financial Times`, `The Independent`, `The New York Times`, `The Daily Telegraph` oraz `The Economist`. Jeden z tytułów należy do prasy amerykańskiej, pozostałe to prasa brytyjska, sześć tytułów to tzw. quality press, a jeden, `Daily Mail`, to tabloid. Taki celowy dobór gazet do analizy zapewniał szeroki przegląd prezentowanych postaw: uznano, że jeden reprezentant tabloidów wystarcza, aby pokazać, w jaki sposób do omawianych zagadnień podchodzą tego typu wydawnictwa. Tytuły należące do tzw. quality press reprezentują różne sympatie polityczne i w związku z tym mogą i powinny zawierać różniące się komentarze i opinie (`) W badaniach zastosowano metody i techniki analizy mediów, a także koncepcje tzw. nowego historycyzmu (new historicism, poetics of culture) Stevena Greenblatta, najpełniej przedstawione w Polsce przez Krystynę Kujawińską- -Courtney z Uniwersytetu Łódzkiego.ze wstępu Wojciecha Jasiakiewicza
Data sheet
- Język
- PL
- Ilość stron
- 135
- Rodzaj okładki
- MIĘKKA
- Termin realizacji
- 72
16 other products in the same category: