GRY O TOŻSAMOŚĆ W CZASACH WIELKIEJ ZMIANY

zł25.00

GRY O TOŻSAMOŚĆ W CZASACH WIELKIEJ ZMIANY

Na przełomie XX i XXI wieku określenie `tożsamość` zaczęło w Polsce znaczyć na wiele nowych sposobów. Choć tradycyjne wzory myślenia o narodzie z ich romantycznymi motywami wciąż mają się dobrze, w przestrzeni publicznej pojawiły się nieznane dotąd zjawiska. To właśnie one wzbudziły zainteresowanie autorów tej książki. Najważniejszym jest zapewne zmiana otoczenia komunikacyjnego, Nowe techniki przekazu ` wśród nich Internet ` tworzą możliwości, w których zbiorowe i indywidualne identyfikacje kształtują się inaczej niż dotychczas. Z propozycji wywodzących się z dwudziestowiecznego pojmowania tożsamości zajęliśmy się tymi, które dostrzegają nową sytuację i starają się na nią odpowiedzieć. Interesują nas także zjawiska zupełnie nowe, takie jak narracje nie-politycznych emigrantów po roku `89, fenomen literatury miejsca, zagadnienia gender i ich związek z tożsamością czy wreszcie tak silne we współczesnej kulturze zainteresowanie subwersją istniejących wzorów identyfikacji. Wszystko to składa się na tytułowe `gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany`, której wszyscy jesteśmy świadkami.Tomasz Żukowski

INSTYTUT BADAŃ LITERACKICH PAN
9788361552710

Data sheet

Język
PL
Ilość stron
263
Rodzaj okładki
MIĘKKA
Termin realizacji
72
chat Comments (0)
No customer reviews for the moment.
Loading...