GRY O TOŻSAMOŚĆ W CZASACH WIELKIEJ ZMIANY
GRY O TOŻSAMOŚĆ W CZASACH WIELKIEJ ZMIANY
Na przełomie XX i XXI wieku określenie `tożsamość` zaczęło w Polsce znaczyć na wiele nowych sposobów. Choć tradycyjne wzory myślenia o narodzie z ich romantycznymi motywami wciąż mają się dobrze, w przestrzeni publicznej pojawiły się nieznane dotąd zjawiska. To właśnie one wzbudziły zainteresowanie autorów tej książki. Najważniejszym jest zapewne zmiana otoczenia komunikacyjnego, Nowe techniki przekazu ` wśród nich Internet ` tworzą możliwości, w których zbiorowe i indywidualne identyfikacje kształtują się inaczej niż dotychczas. Z propozycji wywodzących się z dwudziestowiecznego pojmowania tożsamości zajęliśmy się tymi, które dostrzegają nową sytuację i starają się na nią odpowiedzieć. Interesują nas także zjawiska zupełnie nowe, takie jak narracje nie-politycznych emigrantów po roku `89, fenomen literatury miejsca, zagadnienia gender i ich związek z tożsamością czy wreszcie tak silne we współczesnej kulturze zainteresowanie subwersją istniejących wzorów identyfikacji. Wszystko to składa się na tytułowe `gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany`, której wszyscy jesteśmy świadkami.Tomasz Żukowski
Data sheet
- Język
- PL
- Ilość stron
- 263
- Rodzaj okładki
- MIĘKKA
- Termin realizacji
- 72
16 other products in the same category: