SCENARIUSZE ZAJĘĆ WSPIERAJĄCYCH ROZWÓJ KOMPETENCJI EMOCJONALNYCH I SPOŁECZNYCH MŁODZIEŻY

zł50.00

SCENARIUSZE ZAJĘĆ WSPIERAJĄCYCH ROZWÓJ KOMPETENCJI EMOCJONALNYCH I SPOŁECZNYCH MŁODZIEŻY

Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych: ` INTEGRACJA MIĘDZYOSOBOWA ` propozycje ćwiczeń integrujących klasę szkolną ` EMOCJONALNOśĆ CZŁOWIEKA ` pośród ćwiczeń do wykonania uczniowie znajdą zarówno trening relaksacji, jak i zadania ułatwiające walkę ze stresem ` KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA ` pośród narzędzi komunikacyjnych uczniowie nauczą się korzystać z komunikatów JA, poznają podstawy aktywnego słuchania oraz dokonają analizy komunikatów pozawerbalnych służących budowaniu relacji ` ASERTYWNOśĆ ` stanowcze, ale łagodne i bezpośrednie wyrażanie swoich opinii, obrona własnych praw w relacjach z innymi oraz umiejętność stawiania granic i reagowania na krytykę to tylko niektóre fragmenty mapy asertywności, z którą będą pracować uczniowie ` KONFLIKT I METODY JEGO ROZWIąZYWANIA ` w tej części scenariuszy uczniowie zapoznają się z podstawowymi metodami rozwiązywania konfliktów oraz stosowaniem różnych typów argumentacji ` MENTALIZACJA ` to z kolei zbiór przeznaczony do ćwiczenia umiejętności rozumienia perspektywy innych osób ` ORGANIZACJA CZASU ` scenariusze pokazujące, jak nauczyć młodzież przejmować odpowiedzialność za swoje wybory, dystrybucję czasu, planowanie i osiąganie zamierzonych celów ` ZDROWIE PSYCHICZNE ` scenariusze powstałe z przekonania, że podstawowa wiedza o życiu psychicznym, symptomach zaburzeń, drogach poszukiwania pomocy w kryzysie jest niezbędna każdemu nastolatkowi ` ROZWÓJ OSOBISTY ` zadania zaproponowane w scenariuszach mają na celu uświadomić, że osobowość młodego człowieka będąca w procesie kształtowania się może i powinna ulegać świadomym, celowym zmianom, aby osiągać kształt pożądany przez nich samych Scenariusze zostały przygotowane są z myślą o pracy z młodzieżą zarówno podczas lekcji wychowawczych, jak i specjalnie planowanych warsztatów lub treningów umiejętności społecznych. Zajęcia z proponowanymi materiałami może przeprowadzać wychowawca, ale też pedagog lub psycholog szkolny bądź trener treningu umiejętności społecznych. Magdalena Wegner-Jezierska ` doktor nauk humanistycznych, psycholog, wieloletnia wykładowczyni akademicka, autorka poradników dla rodziców i opiekunów. Zajmuje się terapią psychologiczną dzieci i młodzieży, prowadzi grupy treningu umiejętności społecznych dla osób z trudnościami w budowaniu i utrzymywaniu relacji. Współpracuje z placówkami oświatowymi, szkoląc kadry pedagogiczne oraz rodziców. Opracowuje też programy poszerzające kompetencje społeczne uczniów. Prywatnie żona i mama sześciorga dzieci.

9788383091198

Data sheet

Język
PL
Ilość stron
112
Data premiery
2023-01-23
Rodzaj okładki
MIĘKKA
Termin realizacji
72
chat Comments (0)
No customer reviews for the moment.
Loading...