PARTIE POPULISTYCZNE W CZECHACH I NA SŁOWACJI
PARTIE POPULISTYCZNE W CZECHACH I NA SŁOWACJI
Niniejsza książka stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, czy w systemie partyjnym Czech i Słowacji funkcjonują i ` co istotne ` uzyskują polityczną relewancję ugrupowania populistyczne. W celu zawężenia opisu zjawisk populistycznych charakteryzujących systemy partyjne stworzony został nowy model partii populistyczno-marketingowych. Założeniem tego wywodu jest teza, że Słowacy są bardziej niż Czesi podatni na mobilizację populistyczną, określaną jako nowy populizm, co znajduje swój wyraz w systemach partyjnych tych państw. Autorka weryfikuje tę tezę, analizując uwarunkowania historyczne (okresu I Republiki Czechosłowackiej i okresu komunistycznego), społeczne, instytucjonalne oraz specyfikę rywalizacji. Za przykłady partii populistyczno-marketingowych służą trzy partie słowackie: Partia Obywatelskiego Porozumienia (SOP), Smer i Porozumienie Nowego Obywatela (ANO).Kinga Wojtas ` doktor nauk humanistycznych w zakresie politologii. Absolwentka Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Badaczka systemów politycznych i partyjnych Europy środkowej. Adiunkt na Wydziale Studiów Politycznych w Wyższej Szkole Biznesu ` National Louis University z siedzibą w Nowym Sączu.
Data sheet
- Język
- PL
- Ilość stron
- 269
- Rodzaj okładki
- MIĘKKA
- Termin realizacji
- 72
16 other products in the same category: