Wpisz informacje, które znasz

zamknij

ONI MIGAJĄ TYMI KOLORAMI W SPOSÓB PROFESJONALNY. NARODZINY GAMEDEVU Z DUCHA DEMOSCENY W POLSCE

Oprawa:
MIĘKKA

Liczba stron:
304

Wydawca:
FUNDACJA KORPORACJA HA ART WYDDAWNICTWO KORPORACJA HA! AR

Data premiery:
2020-01-10

ISBN:
9788365739865

45,00 PLN
Wysyłamy w 72 godziny

Opis produktu

<:br>:Obecnie gry komputerowe produkowane w Polsce stanowią jedną z najbardziej na świecie rozpoznawalnych marek. Jak jednak wyglądały początki rodzimego gamedevu? Czy wszyscy twórcy gier się do nich dziś przyznają? Jaki był wpływ demosceny na gry? I co autorzy gier z lat 80. oraz 90. robią dzisiaj? Po świecie komputerów 8 bitowych, giełd, piractwa, czasopism o grach, początkach biznesu rozrywkowego oprowadzają w niewygodnej dla wszystkich i pełnej prawdy rozmowie Tomasz TDC Cieślewicz i Piotr Marecki. Z tej geekowskiej narracji wynika także, że gry i demoscena to część dziedzictwa kulturowego, a RobboŁ i inne tytuły należy wreszcie postawić tam gdzie ich miejsce: obok filmów Wajdy i powieści Tokarczuk.<:br>:<:br>:<:em>:Za dużo prawdy. Nie polecamŁ<:/em>:<:br>:Paweł PirxŁ Kalinowski.<:em>:<:br>:<:br>:Wehikuł czasu. Przenosi nas do czasów, gdy wszystko było ważne. Po sponiewieraniu nostalgią ujawnia sekret, że można tak i dzisiaj. Nie czytać, towar niebezpieczny, może odciągnąć od smartfonaŁ<:/em>:<:br>:Krzysztof KazŁ Ziembik.<:br>:<:br>:<:em>:Niezwykle entuzjastyczny wywiad. Rozmowa wciąga nas wręcz porywa w magiczny i na bieżąco odkrywany świat czasów ośmiobitowego komputera Atari oraz przedstawia niesamowitych ludzi, którzy ten świat tworzyli z pasją, łamiąc wszelkie ograniczenia stawiane przez sprzętŁ<:/em>:<:br>:Kuba Husak, muzyk, projektant gier, programista dem i gier.<:br>:<:br>:<:em>:Nowe pokolenia nie będą fascynować się poezją Mickiewicza. Młodych ludzi, zanurzonych w cyfrowym świecie, może zainteresować historia pierwszych dzieł na komputery domowe. Przeczytaj, co tworzono bez internetu i ekranów 4K, za to z pasją, wyobraźnią i mikroprocesorem o częstotliwości taktowania 1,77 MHzŁ<:/em>:<:br>:Piotr 0xFŁ Fusik, naczelny koder demosceny Atari (Numen, Drunk Chessboard).<:br>:<:br>:<:em>:To opowieść o wydobywaniu pokładów możliwości z kawałka elektroniki liczącego sobie kilka dekadŁ<:/em>:<:br>:Bartek V0yagerŁ Dramczyk, Pixelpost.pl.<:br>:<:br>:<:em>:Opowiadajmy legendę polskiego game devu, opowiadajmy, póki jest świeża. Historie rodem z demosceny, salonów gier i piwnicznych wytwórni oprogramowania są barwną, alternatywną perspektywą polskiej transformacji. To na wskroś optymistyczna i bezpretensjonalna opowieść o chłopakach z podwórka, których zabawa wyobraźnią wprowadziła do wielkiego świata. Polski sen, jeden z niewieluŁ<:/em>:<:br>:Konrad Janczura, pisarz, gracz.<:br>:

Data Publikacji: 2020-01-10

Dodaj recenzję

Zaloguj sie, aby móc dodać swoją recenzję.

Kontakt

mail: prus@prus24.pl

telefon: (22) 826-18-35

Copyright © 2001-2021 Główna Księgarnia Naukowa im. B. Prusa. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Home   /   Informacje   /   Kontakt
Projekt i realizacja:
MDA.pl