Wpisz informacje, które znasz

zamknij

KULTURA ROCKA 2. SŁOWO, DŹWIĘK, PERFORMANCE

Sposób Publikacji

Oprawa:
MIĘKKA

Wydawca:
UNIWERSYTET WARSZAWSKI WYDAWNICTWA

ISBN:
9788323142393

48,00 PLN
Wysyłamy w 72 godziny

Opis produktu

Stan badań na temat kultury rocka w polskim obszarze nauki jest jeszcze mało zaznaczony, jednak w ciągu kilkunastu ubiegłych lat można zauważyć wyraźną tendencję zwyżkową w tej dziedzinie. Na świecie, szczególnie w krajach anglosaskich, badania nad rockiem od wielu lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Jakub KasperskiPiosenka, canzona, chanson` ` problematyka podstawowej formy muzycznej w muzyce rockowej / 9Przemysław PiłacińskiHerod 2014 jako piosenka / 21Krzysztof GajdaPowtórzenie jako źródło znaczeń w piosence / 33Radosław MarcinkiewiczRock a leksykografia: power trio, cover band, tribute band. Z Dream Theater spacer drugi / 51Monika Konert-PanekUnder Pressure: dwa głosy ` dwa akcenty / 65Łukasz LipińskiKonstruowanie dźwięku ` konstruowanie kultury: próba rozpoznania obszarów badań z perspektywy materialnej / 85Bartosz MałczyńskiBass Communion: eksperymenty w teksturze. Semantyka widm dźwiękowych na obrzeżach rocka / 91Maciej SmółkaJak brzmi pustynia: kulturowa analiza desert rocka jako istoty brzmienia miasta Palm Desert / 99Joanna MaleszyńskaEwangelia według świętego Johna. Wstępne propozycje badawcze / 109Kamil Dźwinel`Nieczuły leżę odurzony snem, / a tam, za murem, zawieszony sznur`. Konstrukcja przestrzeni i zdarzenia w twórczości Romana Kostrzewskiego / 119Marek KurkiewiczW środku i na zewnątrz. Refleksje o przestrzeni w tekstach Wojciecha Waglewskiego z debiutanckiej płyty grupy Voo Voo (1985) / 131Paweł Tański`Za mało sypiam`. O tekstach piosenek Bartosza Waglewskiego z płyty Wilk zespołu Kim Nowak / 145Jakub KosekWolnościowe zwierzenia kontestatora a teksty utworów grupy TSA / 167Jakub KosekO wybranych aspektach badań (auto)biograficznych narracji transmedialnych twórców rockowych (casus Johna Ozzy`ego Osbourne`a) / 181Sylwia BiałobłockaPunków też zachwyca `fschut słońca` / 193Paweł DrygasPowstanie rocka za żelazną kurtyną. Analiza porównawcza / 203Sylwia GawłowskaPiosenkowe manifesty wolności Grzegorza Ciechowskiego / 213Marcin RomanowskiLekcja historii zespołu Sabaton / 221Jakub KasperskiPrzeobrażenia formy bluesowej w początkach rock`n`rolla / 235Katarzyna KoćmaFolk czy rock` Topical songs i amerykańskie lata 60. / 249Wojciech Józef BursztaYES i długie trwanie w rocku / 259Paweł TańskiNowe sytuacje. O kilku ważnych polskich piosenkach rockowych lat 80. XX wieku / 269Waldemar KuligowskiOszołomienie i eksces. Festiwale muzyczne jako święto / 283Sebastian SurendraTransgresyjność w kulturze obnażania` Teledysk Pussy zespołu Rammstein / 299Dominik GacZabawa czy rytuał` Miejsce black metalu w świecie performansu / 311Paweł JaskulskiCameron Crowe ` rock`n`rollowe serce kina amerykańskiego / 321Kamil KościelskiSquare, White Negro i The Beatles, czyli kogo spotkał Mowgli w drodze do ludzkiej osady / 345Agnieszka KiejziewiczVisual kei i inne strategie performatywne. Przemiany japońskiego rocka w latach 1980`2015 / 361Konrad SierzputowskiPerski kryzys. Muzyka jako uniwersalna i/lub wernakularna figura protestu / 371Tomasz GornatPotrójna schizofrenia: subkultura, Mod i początki The Who / 383Sławomir KuźnickiDiamond Dogs i Outside: dystopijne konteksty Davida Bowiego / 403Mirosław Miernik51. stan. Wizerunek USA w twórczości New Model Army / 413Bartosz SuwińskiW krainie umierającego słońca. O Dead Can Dance / 423Joanna SkolikHeart of darkness Ricka Millera, czyli muzyczna interpretacja noweli Josepha Conrada / 431Tomasz FlorczykMarcina świetlickiego zmagania z rockiem. Dialogi i wielogłosy na płycie Ogród koncentracyjny / 441Bartłomiej AlberskiKoty dwa. Karol Kot Marcina świetlickiego oraz Karol Kot świetlików / 449Michał PrankeMelodramat i Bowie. Lektura porównawcza / 467Artur DudaPoezja czy grafomania` O albumie koncepcyjnym Lao Che Powstanie Warszawskie / 477Beata RynkiewiczSpołeczeństwo jest niemiłe` Literackie i muzyczne fanaberie Mister D. Wokół twórczości Doroty Masłowskiej / 503Rafał FoltynWilkołactwo w tekstach, nazewnictwie i przesłaniu europejskich zespołów metalowych / 517

Dodaj recenzję

Zaloguj sie, aby móc dodać swoją recenzję.

Kategorie

Newsletter

Tytułów w bazie:

1 060 834

Ostatnia aktualizacja:

12-11-2019

Kontakt

mail: prus@prus24.pl

telefon: (22) 826-18-35

Copyright © 2001-2019 Główna Księgarnia Naukowa im. B. Prusa. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Home   /   Informacje   /   Kontakt
Projekt i realizacja:
MDA.pl